CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

torsdag 10 juni 2010

Hjärn-bajs

Senaste tiden har jag ägnat åt att fundera på sakers innebörd.
Meningen med dem, lärdomen av dem osv.
... Och jag kommer ärligt talat inte fram till ett skit.

Det hela började lite smått när jag fick det bästa jobb man kan ha (Förutom äldreomsorgen) men stort när jag till sist hade "mitt eget" i lya-väg.
Länge tyckte jag att lyx i livet var att ha det man ville ha och då menar jag materiellt, men efter senaste 6-8 månaderna sitter det inte längre i sakerna man omger sig av.
Numera tycker jag att en människa som är rik är någon som är balanserad och har tak över huvudet, värme omkring sig och mat på bordet.
Tänka sig vad man kan omvärdera pga yttre påverkan??

Nå väl, som sagt har jag flyttat till eget, träffat oerhört inflytelserika personer, har ett jobb som jag älskar innerligt och kämpar med mig själv för var dag som går.
Med "att kämpa med sig själv" menar jag givetvis, försöker lista ut i detalj vem den där "jag" är. Somliga dagar kommer jag långt, andra inte en jävla centimeter men när jag tittar omkring mig inser jag att detta är något som alla tampas med i skov.
Det mest spännande är att åldern, om man då tänker yttre påverkan på jaget, spelar inte någon som helst roll!
Det räcker med ett kraschat förhållande för de flesta för att fundera på vem "jag" är, till exempel.

Det är fascinerande vilken inverkan såna faktorer kan ha, för att inte tala om ens egen inverkan på en själv?!!

Ja det där må vara den mest egoistiska meningen jag någonsin författat!

Med det, Natti natt.

0 kommentarer: