CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

lördag 5 januari 2013

2013 är här

Jag avslutade 2012 på ett härligt sätt men ur en relativt utmattad synvinkel.
Året har vart turbulent med oväntade vändningar på alla sätt jag någonsin aldrig kunnat förutspått!
Det handlar om jobb och privatliv i en bitterljuv blandning.

Årsskiftet spenderades på fjällets genuina ytor i sällskap av gott folk och en eld som värmde hela kvällen.
Det kunde inte börja bättre.

För min del var detta en taktisk semester som jag innan inte visste värdet av.
Idag vet jag.
Tyst, stilla och ingen täckning på internet eller mobiltelefon överhuvudtaget.
De man mötte var dom som svängde förbi stugan för en kopp kaffe.
Ingenting har gjorts, men ändå så mycket - hur knäppt det än mår låta.
Allt kan tack och lov inte fysiskt vidröras är min erfarenhet.

Vid denna stuga bodde en man jag tidigare vidtalat i denna blogg.
Vår Mårten.
Det är ett laddat ämne och hur man än vrider och vänder det passerar han mitt liv en och tre gånger då och då oavsett vad man tycker eller tänker om den biten.
Alla nära avlidna för den delen.
Många gånger är gladjen stor att man kan känna närvaro i sitt hjärta på så vis att man tänker på dem, njuter av deras minnen och tokiga talesätt.
Smärtsamt på ett annat, realistiskt sätt.
Men antar att det är sånt som man, hittills överlevande, i livet får dras med.
Min tröst är att man har makten att "odödliggöra" dessa fantastiska människor men berättandets konst.
Det är en jäkla mäktig hantering!

Förutom ett otroligt nyår under en näst intill stjärnklar himmel och med goda människors sällskap har avskildheten skildrat många andra delar av mitt leverne.
Naturens krafter är en del som realiserats, teknikens beroende en annan...
Men mest skräckinjagande var nog min hund som käkat en tjusig fiskekrok.
Hulling och hela härligheten satt i munnen.
Allting gick bra tack och lov men 2013 fick en start man sent kommer att glömma!

Och Mårten, du var hela tiden i mina tankar.

God fortsättning allihopa!

0 kommentarer: