CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

torsdag 4 december 2008

Förändring

I livet kommer vi otaliga gånger att lägga nya vägar, sätta upp nya mål och kräva ett generellt radikalt mönsterbyte för oss själva och för vår livskvalitet.
Detta för att vi älskar att må bra.
Vi begeistrar oss ofta i livsenergi från andra människor omkring.
Vi behandlar denna energi med avundsjuka, likgiltighet eller använder oss av kraften vi får till att själva känna oss lyckliga och fulländade.
Något jag tror kommer vara en evig eftersträvan genom hela livet.
Detta pga att förändringar sker och värderingar läggs om.

Vidare i livet möter vi många hårda motgångar också.
De som formar oss att bli starka och taktiska.
Vid motgång kan man välja om man vill leva eller dras ner.
Jag valde för några dagar sedan att leva.

Med nya mål, enorm energi och extrem aptit på livet kommer jag försöka att ge de mina allt det underbara jag känner för att dessa människor är värda det.
Jag kommer göra det för andras vinning och någonstans också för jag vet att jag kommer bli lycklig av det.
De vackraste och starkaste i livet är nämligen gratis anser jag.
Det finns ingen bil som är lika bra som den vän jag har i Magnus, som säger hur värdefull han är.
Ingen delfin så magisk och fantastisk som min vänskap till Nilla.
Inga rosor så färgstarka att Jessica bleknar, och så vidare.
Jag vill att ni och alla andra ska veta hur makalösa och underbara ni är.
Antar att detta blir en liten påminnelse till er hur värdefullt ni - MINA vänner - gör livet för åtminstonde en människa - bara för att ni är dom ni är.
Det behövs inte pengar, flotta hem, dyra saker eller tjusiga bilar och resor.
Vad ni gör är att ni påminner mig om hur stort och underbart livet är.
Detta är viktigt i mitt arbete att förvandla motgång till medgång.
Jag kommer behöva er mer än någonsin och tro mig - det finns ingen lyckligare Evve.

"Vänner är stilla änglar som lyfter upp oss igen när vingarna glömt hur det är att flyga"

Tack för att ni finns i mitt liv

0 kommentarer: