CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

onsdag 16 december 2009

Blod är tjockare än vatten

Ikväll har jag erfarat vad familjeskap kan betyda.

Jag är så oerhört stolt över vem jag är, den familj jag har, släkt omkring mig och till sist de vänner jag håller närmast om hjärtat.
Hörde tidigare ett samtal inom blodsbands gränser som handlade om livet, alltet, ingentinget och allt där emellan.
Att utifrån skåda människor på denna nivå som med kroppen talade och lät det verbala språket komplettera ett samtal som i helhet utgör livets plåt i form av livsgrund, vunnen erfarenhet och trygghet i varandra under tider då livet inte är så lätt - är ett mirakel i sig.

Jag växer oerhört av att vara en tyst del i detta faschinerande samspel.
Samspel i form av ord, kroppsspråk och värderingar.
Att få se och uppleva att man inte alltid behöver vara med varandra utan bara delar i bitar av sitt liv med nära anhöriga kan utgöra en helhet i sig... Ja som sagt, jag är så lyckligt lottad.

Har utan tvivel universums underbaraste släkt, familj och vänner!

Bara så att ni vet.

Natti natt

0 kommentarer: