CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

onsdag 4 april 2012

Jag såg Månen ikväll..

Jag skådar ditt sken,
Du bländar mig...

Mystiken präglar månen
Ditt sken tränker genom nattens dis
Du är fager i din tystnad
Din närvaro liknar ett sinnes paradis

Jag skådar dig och njuter
Förundrad över din magi
Att inbjuda till så mycket
Att hela världen talar trots att det bara är vi

Din närvaro förför
Snärjer och berikar
Jag ser och upplever
Månens magi predikar

Jag är utan ord helt naken
Du finns där och utmanar
Min tystnad genom dig besegrar mig
Jag gillar detta, kommer gå till fönstret imorgon igen och spanar!

**************************************************************************

Som sagt, förlorade mig i kvällens månsken.

Förundran över så mycket piskar mina sinnen till maximal skärpa.
Jag tänker på eländet i Syrien, utbildning i Halmstad, Centerns nya motion om ungdomsanställningar och löner, vänskapsband, tillgivenhet, sommarens hundträning, tobaksvanor, jobb, människor och mycket MYCKET mer!

Känns som att jag skulle kunna härja för 5 olika personer bara för att lära mig mer, utforska saker jag aldrig tidigare provat, fara till ställen jag aldrig vart, tänka i banor jag aldrig tidigare gjort...!
Nyskapande och nytänkande är nyckelord i kvällens emotionella race.
In some way i like it.

Faktum är att jag knappt kan vänta på morgondagen.
Knappt kan vänta på att se vad den nya dagen kan ge.
Andas, må bra och uppleva.
Se, höra och göra.

Är inte livet spännande så säg..??!

0 kommentarer: