CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

fredag 20 februari 2009

Gamla rävar


Tillåt mig här presentera lilla Java, en gammal inneboende hos mig som numera bor hos ny husse i Skellefteå.
Java är en dam vars personlighet (eller ska jag skriva ödlighet?) fångade mig lite omsänder.
Till en början var vi inte överrens om just nått men med tiden fann vi varandra och hon övergick från att vara en skrämmande nåldyna till ett kärt återseende var gång man tittade in i hennes hem.
En liten skönhet, eller hur?

Vad hon gjorde för mig var att hon hjälpte mig ta tag i min lite väl stora respekt som angränsade till rädsla när det kommer till blodtörstiga nåldynor, och hjälpte mig övervinna den.
Detta är på många sätt helt otroligt tycker jag!

Men nu var det inte vad som rörde sig i mitt huvud med starkast inflytande till ett blogginlägg.
Idag har jag fått s.k "Nilla-semester", vad nu det ska vara bra för.
Fröken N är en granne som jag mer eller mindre har flyttat in hos i perioder.
Hennes kaffetermos är min främste vän X antal timmar i veckan i regel.
Sin topp nådde min "semester" när människan sände mig en bild på vad jag anser är en obligatorisk detalj i var chokladbollälskares liv!
Lattebiten.
Så, tack Jenny, antar jag.
Jäkligt mycket tack för att du lät mig köpa en sån på fiket! ;-)
Kommer nog alltid klandra dig för det, haha.
Vidare i mitt liv för att komma över denna ovanstående händelse så tänkte jag försöka göra något åt allt katt- och hund hår i lägenheten.
Precis!
Vaxa djuren!
Men innan jag överväger allt slit och alla riv- och bitmärken detta skulle innebära börjar jag med en rejäl städning...
Har för övrigt inte en tillräckligt tjock skinnjacka att gömma mig i heller för den delen!
För övrigt denna dag har jag beprövat morgonrockens fantastiska inflytande ända fram till klockan slog om till 14.30.
Vid var passage förbi en spegel konstaterade jag åter vilket vrak man såg ut som.
Visst är det fantastiskt att det är helt okej att få se ut som ett sådant efter tio timmars nattpass?!
Mascara under ögonen, håret i alla femtioelva väderstreck och bara nå slitna underkläder innanför morgonrocken.
Med ett par nålstick i armen skulle jag sett riktigt realistisk ut.
Men när man står där och inspekterar gestalten i spegelbilden kan jag inte annat än skratta.
Tänker på alla stora, tjusiga och högt uppsatta människor som spenderar arbetsdagarna i snäva kjolar, uppsatta hår, slipsar och kavajer.
Dom ser nog också ut som jag efter en slitig arbetsdag och halvrisig sömn på det.
(Om inte marcaran tvättas bort innan sänggående vill säga...)
Vi är inte mer än människor och det är charmen!
Jag älskar att vara en del av alltet där ute!
Och under alla tjusiga fasader är vi samma små dödliga människor, sittandes i samma båt. :-)

JO! Förresten, hade viljat möblera om också för fasen!
Och... Jag kommer se till att det blir så.
Utnyttjande av syster är väl ok i det fallet????
Som det sägs på TV när nyår står i dörren! "Ut med det gamla och in med det nya".
I mitt fall slänger jag ut gamla energin och känslan i rummet för att ersätta den med en ny peppande en som ska göra det riktigt jäkla kul att sitta där inne och betala räkningar eller kolla på bilder i fotoalbum.
Jag är alltså ute efter en behaglig arbetsmiljö samtidigt som den ska angränsa till en själslig oas.
Spännande! Eller hur :)
För att riva upp stämningen i rummet är allt jag kommit på att det stora, bökiga katträdet ska stå i mitten på rummet men mot väggen givetvis.
Med tre vildar rivandes upp och ner i detta självmordsträd, ja då borde den stämningen där inte bli så själsligt oasig att man somnar eller smiter från arbete på mentala genvägar till bekvämlighet!
Väldigt pyskologiskt. (Felstavat med mening ;-)

Medans katterna ligger som små korvar nu i köket ska jag skrida till verket.
Finns inget bättre än att slå igång dammsugaren och bli hatad för den städmani jag för tillfället besitter.
Det underlättar dammsugningen i sig när jag lätt blir tvärförbannad på att den inte kan köra som den ska utan tar både karmar, mattkanter och hälsenor.
Sadistdammsugare.

Så... Nilla, jag hoppas du satte Lattebiten i halsen ;-) Och till resten av världen...
Simma lugnt, nu ska jag lägga i turbon!

1 kommentarer:

Jessi sa...

Miss you like hell!!!
Fy fan! kom hit och rädda mej ;)

Kram