CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

måndag 16 februari 2009

Långsemester!

... Från bloggen.
Så härligt med lite ledighet ibland :-)
Under tiden jag inte bloggat har jag prövat på massor av olika spännande saker!

-Kryssat
- Akvarieolycka
- Nytt akvarium
- Hundolycka (Inte ny hund dock :-)
- Jobb
- Hundträning
- Genomstädning av lägenhet
- Nageltrång
- Lattebit.

Lite kort presenterat.
Och på tal om Lattebiten. Den människa som tycker sex är det bästa som finns har garanterat inte upplevt Lattebiten!
Den smälter i munnen, blandar sig med harmoni i kaffeklunken man intagit och sedan är själva smaksexplotionen i hela munnen och resterande kroppen när man sväljer.
Så fantastiskt!

Förrutom den där omtalade lattebiten så har mitt liv vart ungefär lika fantastiskt som det brukar vara!
Hade en dag här i veckan då jag till och med njöt av solen! Vart glad och uppåt.
Inte det vanligaste, den är nog en av de anledningar jag gillar att svära på grund av.
Det lättar lite inombords.
Kände förresten det stinget av hatkänslan styrka light när jag här tidigare under kvällen skar mig i tandköttet på en bit vitkål.
Så onödigt, osannolikt och oturligt, lite som vanligt vill jag påstå.

Vovvisarna här ligger och snarkar som grisar, har så gjort hela dagen.
Vi besökte rasthage i eftermiddags med en riktig snygging som heter Ceasar, en svart jättetuss som tydligen egentligen heter schäfer/Terverens blandning.
Matte hans var också med och i bilen väntade stans näst snyggaste killar efter den där ceasar, nämligen hennes kärlek och Nillis lillskrutt.
Vi var före detta på hundcafé och då var dessutom Nillis och Bamse med vilket var ypperligt och väldigt trevligt!
N var lite snornäsa idag och hade lite för många plusgrader i kroppen så hon gav innan rasthagen upp.
Men hon kämpade på så länge hon orkade.
KRYA PÅ DIG NU TJEJEN! Saknar din bryggare... :´((

Ska dessutom se till att se fram emot en härlig middag med skinkstek och bulgur som infaller riktigt snart i mitt schema.
I det hemmet bor två riktiga skitungar som jag dessutom lovat glass.
Anledningen till att dom är riktiga små elakingar är att dom inte tänker sluta växa!
Dom tänker bli stora! Och vad händer då?? Jo, en annan ser genom dom hur gammal man sakta men säkert blir.
Visst är det skitungar då? Tyckr gott att man ska kunna pausa dom i sin barndom.
Förrutom den saken så är dom riktigt rara... :)
Ja så rara att ibland kan man själv känna lite abstinens efter dom, och ändå vill man inte ha egna?!?!
Nå ja, har ju hundarna, kan inte begripa att folk då skaffar bebis?!
Hund måste vara idealiskt då dom inte får äta choklad (Allt till mig, om det inte bor en liten tjyv i hunden vill säga...!) Hunden måste rastas, alltså tvingas man röra sig lite.
Du är alltid älskad, det är kul när du kommer hem och dessutom har man en trogen vän i soffan!
Att dom inte dammsugar eller diskar är dom ursäktade för, och har man tur får man otäcka räkningar upptuggade alltså ej existerande! ;-) Om det nu är en sådan hund.

Så nu ska jag och min minsta trogne hitta till sängen sedan somna brevid varann och sparkas hela natten.
Menar givetvis pysa pysa tills vi vaknar!

Snark!

1 kommentarer:

Anonym sa...

tjoho jag lyckades ta mig in ppå din sida nu efter alla om och mig.. värkar som om min data är på min sida i dag..:P
kram jenny