CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

torsdag 8 oktober 2009

Midnight blues

Galna dagar har följts av ännu galnare kvällar och nätter.
På ett bra sätt.
Härliga människor har förgyllt min omgivning och spännande äventyr har kryddat min verklighet.
Jag har städat, röjt förråd, sett lillasyster manekänga som någon typ av svartrockar-victoriassecret-jeansmodell från tidigt 70-tal.
Tur för henne att allt klär en skönhet...
Och en massa andra tokiga upptåg.
Lite kärlek har dessutom utövats i Märsta så finns det någon halvtokig springermänniska som vill ha tillskott rekommenderar jag att kolla Annicas kennelsida och hålla tummarna för puppor (Valpar på södersvenska...), En kennel jag kan rekommendera varmt!
Trogen rådgivning, fantastirika träningar, spännande tävlingar och läger samt en ordentlig drös "pepp-talk" när det behövs är en liten uns av allt som "erbjuds".


För vovvarnas del, för övrigt, har det blivit en del hundrastgårdsbesök, lite lydnadsträning och en jäkla massa frisering!
Friseringen var utan tvekan det mest behövda under dagarna med tanke på att min kära mors hund såg ut som en våldtagen, gigantisk vileda-mopp.
Tack och lov är det något man kan få bukt med....

Nu återstår en ljuv skål för denna fantastiskt mysiga kväll.
Min babe Jessica är mitt sällskap ikväll tillsammans med ett glas vin, vi peppar varandra till morgondagen och allt vad den bjuder.
För min del en ordentlig date med Ajax-flaskan (Medaljens baksida när 3 hundar bor under samma tak) och för hennes en skrivning i etik som rör människan och allt där till.
Men va fasen, vi lever bara livet en gång och då är det vår plikt att göra varje dag minnesvärd.
På gott och ont ska man nog vara lite ego, ta hand om sig och umgås med de "tokar" som gör allting värt mödan att hålla näsan ovanför vattenytan.

Önskar hela världen ett riktigt härligt godnatt!!!

0 kommentarer: