CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

fredag 2 oktober 2009

Systrar för alltid


T.v Jag (Evelina) Och t.h Syster Emelie

Idag var jag med om en av livets få "Wow".
I en riktigt liten och underbart charmig bil var jag påväg till en by 7 mil ifrån startdestination och för första gången på länge laddade jag ur.
Det lustiga var egentligen att svar jag febrilt sökt, så många herrans år, hörde jag mig själv idag berätta om och svara på spontant och gissa om man känner sig förvirrad då?
Detta är inte ett inlägg om att vara egoistisk på något vis utan en av de där gångerna när man stannat upp i livet, trampat vatten och förtvivlat inte vet hur man ska fortsätta, samtidigt som svaren och lösningarna ligger där, rakt framför en utan att man egentligen fattat vad som egentligen hänt eller sagts?
En process som kan ta dryga timmen i vissa fall, flera år i andra fall.
Denna magiska stund delade jag med en oerhört makalös kvinna som är... Minst sagt fantastisk.
Hennes närvaro spelar vid eftertanken större roll än de ord hon valde trots en fantastisk innebörd. (Kan uppenbarligen aldrig sluta faschineras av ordens betydelse, styrka och människans individuella betydelse i sig kontra det sagda av denne.)
Är så glad att denna stund delades med just henne.
Det är oerhört få människor jag stöter på i min vardag som jag ger den respekt jag kan ha för dessa, SPONTANT, och inte till andra som man gärna för hobbyns skull lägger ner på människor (Man har nog allt blivit lite kräsen genom åren.).
Hur som haver, detta var ett fantastiskt genombrott som toppas av en ännu ljuvligare grädde.
Snart kommer någon bild dyka upp här på princessan som fotades idag!

Tidigare var jag iväg med mitt lilla rövargäng till Cia och detta blev resultatet;

Filippa

Winni
Utbölingen Bamse, lånad av grannen
Hasse, även kallad "Snorpan" (Hon hade inga kulor när hon växte upp tydligen...)


Knut


Och Frodo


Denna kvinna (Cia) Kämpade på och stod ut dessa timmar, något du ska ha en stor och varm eloge för!
Hon är fantastisk!
Mina kattjäklar var (Jämfört med vad dom brukar) Lugna och harmoniska hela vägen, det är en fröjd att jobba med denna kvinna och ens egna små "barn".
Tusen åter tusen tack Cia för ett enastående jobb!

Alla övriga i världen önskar jag nu ett stort och varmt god natt!

0 kommentarer: