CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

torsdag 29 oktober 2009

Välkommen härliga kväll!

Gud förbannat, sktidagarnas skitdag är precis över och kvällens mörker söker sig in över Skellefteås gator denna härliga eftermiddag.
Har glömt så mycket denna dag och mer kommer det väl bli är jag rädd.
Funderar på att gotta mig genom att slå fart på bastun här i hemmet!
Inget är väl smartare än att lura sig själv till att glömma att glömma det man glömt?
Eller hur det nu blir, lite värmeslag kan då inte förvärra något...
Jag är inte en människa som älskar värme på det viset för övrigt, men just nu skulle det sitta jävligt fint.
Lite plåster på såren som tröst till att man överhuvudtaget vaknade och steg upp idag (Misstänker att det var där allt började... Haha) :)

Läste lite tänkvärt också hos läkaren här om dagen;

ACCEPTERANDETS SVÅRA KONST

Att ödet negligera
att icke acceptera.
Att teoretisera
att gärna dementera.

Det är ett mänskligt drag
att söka efter gammalt jag.
Att någon enda dag
ej känna sig så svag.

För att sanningen uppnå
måste du förstå;
Att nu är nu och då är då,
vad du än vill föreslå.

Att förlika sig med det som gäller
till kravet som ditt liv nu ställer.
Sluta vara en som gnäller
över livets bagateller.

Om nya spår dig aktivera
och pånyttfödd du avancera
och du kan även få briljera;
Då kallar jag det acceptera.

Conny Örnberg



Denna dikt återfanns i ett häfte där man fick kännedom om Parkinsons sjukdom.
Jag läste, funderade och läste igen.
Detta upprepade sig några gånger och man inser sakta men säkert vilken blådåre man är som stressar genom livet utan att stanna upp, titta sig omkring och njuta av förmånen att få leva, vara frisk och innerst inne må bra.
Något åtminstonde jag är duktig på att glömma.
Men alla har vi förmodligen en liten dassig idiot som tittar fram emellanåt på gott och ont.

Just idag hur som haver, så försöker jag fokusera på något bra.
Min genväg blev, som ovanstående, bastun.
Man ska trots allt göra något värdefullt av var dag, det kan vara den sista och det vill jag dra nytta av.

Till omvärlden! Ta hand om varandra och njut av vad livet innebär, det har kunnat vara värre ;)


1 kommentarer:

Jenny o Brio sa...

Så mycket klokt i ett och samma inlägg ;O) Fin blogg du har BTW

Hälsningar Jenny med hundsyrran Elba