CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

fredag 10 oktober 2008

Black ghost :O

Äntligen!
Min favorit har anlänt x 2.
Fisken Black ghost!
En ål-liknande skönhet som svävar fram i vattnet.
Tydligen så påminner den om en elektrisk ål då den kan avge stötar i samband med fångat byte.
Riktigt, riktigt fräzigt.

Bilder från Jokkmokk med vit mark har anlänt i min mobil för den delen också.
Här i södra sverige sitter jag avundsjuk på människorna norröver.
Vi lever både långa vårar och långa höstar med ständigt mörker mer eller mindre.
Trogna snöflingor som stannar och gör vår tillvaro ljus är väl härligt?
Jag tänker på människor som lever med höstdepressioner t.ex.
På långa vägar kommer jag aldrig att förstå hur fruktansvärt påfrestande det måste vara med konstant sorg och ångest att hantera.
Det värsta av allt i alla situationer som rör människor där sjukdomstillståndet är känslorelaterat, är tame fan att det är när man ligger ner på botten som man måste orka stå.
Att bli överkörd av ett politiskt lobotomerat samhälle är långt ifrån en lek.
Snarare ett förspel med Lucifer där förakt, lögner, och rävspel förvandlas till den röda tråden.
Att vi inte orkar mer än vi gör ibland är därav helt mänskligt!

Kom ihåg det!
Det är inget fel att man sitter med tårar av blod fulla kinderna och ett enda frågetecken;
Hur i helvete ska jag orka??
Sörj, skrik och lev jävel.
Sen reser man sig, borstar av axlarna och kämpar som aldrig förr.
Vi är mentala oxar allihopa.

Inte för att vi vill, utan tyvärr för att vi måste......

0 kommentarer: