CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

fredag 10 oktober 2008

Carpe Diem - I helvete!

En riktigt spännande dag har nu passerat.
En sån där dag då logiken inte är ett faktum.
I min tanke funderar jag då närmast på hur någon kan lyckas trolla 24 timmar till 48, utan att gå sönder som människa.
Men se på fan, det fungerar!
I rimliga mått ska tilläggas.

Idag har livet lärt mig om Vändkretsar, kräftans och stenbocken.
Ekvatorn, vindar, låg och högtryck.
Tänka sig så mycket man inte vet??!!
Och polisen var jag förbi, herregud vilken service man kan få!
Nyckelordet i detta fall - INGEN!

Jag har mellan målen för dagen funderat på uttrycket "Carpe Diem" en del.
Nog finns allt vetskapen om att vad vi gör saker till är vad som blir, men för mig är det obegripligt hur i hela fridens namn som "fånga dagen" i folkmun kan vara något som människor påminner sig om?
Varför fånga när man kan ta sig tid till att njuta???
Strålande, Evve hoppar på ord som snart är fossil i Nationalencyklopedin och hävdar att det mer eller mindre är skitsnack.
Grattis fröken, en ny nivå är nådd.

Ett annat välkänt ämne för resten av världen kan förutom verbala våldtäckter i olika skala, väder och vind vara människor.
Hackande, energikrävande känslomonster som inte kan livnära sig på något annat än andra människors glädje och livsvilja.
Eller, stöttande änglar som ger mer än de tar utan måsten och dessutom gör oss hela på kuppen.
Tänk vilken skillnad det kan vara.
Nästan lika stor skillnad som om en G-sticka visar negativt eller positivt.
Skillnaden iofs ligger då i vad som är planerat eller inte, kombinerat med förutsättningar och motsättningar för framtiden.

Framtiden... Något så hoppfullt har vi väl knappast i vår lilla värld?
Formbar, förbättringsbar, ja allt är möjligt!
Jag älskar min framtid.
Min framtid kommer i skepnad av ett kärt återbesök.
Lite sömn, men det är vad jag gärna betalar.
Min "bästis" kommer!

Vad gör väl tunga ögonlock när hjärtat äntligen kan börja slå igen?

Carpe diem!

0 kommentarer: