CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

torsdag 30 oktober 2008

...

"...Ge mig sinnesro att acceptera

Det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan
Och förstånd att inse skillnaden..."

Några smarta ord jag snubblade över som jag inbillar mig fler behöver tänka på än bara jag.
Djupt va?
Riktigt tjejigt för att vara ärlig!

För övrigt vill jag varna alla människor som är inne på att köpa ny madrass till sängen...
TÄNK ER FÖR!
Själv har jag levt mitt liv som en vampyr senaste två dygnen.
Sovit tills det är mörkt ute och haft en hudfärg som inte matchar silver...
Det finns förvisso fler saker som ska stämma in för att man ska vara vampyr då förstås, men likheter finns!

För att även svara en annan bloggare på detta "forum" så vill jag konstatera att den där sorten vänner, som näst intill kan klassas som utdöd anser jag, ska ha följande egenskaper;

1. Ha styrkan att släppa allt för att kunna hjälpa
2. Inte tala högt bakom ryggen utan vägleda med små bokstäver i hemlighet
3. Stå för att dom där byxorna ser förjävliga ut om det är så den tycker
4. Alltid ha en dörr hemma öppen
5. Alltid ha minuter på dygnet man kan ringa och skrika eller grina utan att det gör något
6. Ha ett hjärta som är stort för två i vänskaplig mening
7. Kunna ge skratt när tårar av blod rinner
8. Låta tysthet säga mer än ord utan att det bli besvärligt eller gör något
9. Hålla en hemlighet
10. Kunna ge en present för 5 kronor då tanken bakom är värd mer än alla pengar i världen


Kort sagt...
En vän är den som bär dig när vingarna glömt hur det är att flyga.
Och för medans vänner nämns så kan dom ha antingen två ben, tre eller fyra!
Imorgon vankas det för kloklipparstuga i Enköping!
Har räknat ut att jag har 90 klor, allt som allt att kapa imorgon!
YE HAAAA!
Skinnjacka på, Kloklippen i handen och ett sjujävla tålamod!
Nästan anledning att skåla för!
Tycker ni inte det?
Det är faktiskt en ytterst spännande process att klippa de där synålarna.
Först ska man agera som att ingenting alls ska hända, sedan jaga rätt på kräken, få tag i en tass, riva av x antal klor och sedan repetera detta en 12 gånger. Efter det så är det bara att krusa som en idiot för att överhuvudtaget bli vän med djävulens lakejer igen!
Vilken liten biatch man är.
Totalt överkörd av en bunt katter.
hundarna är inga problem tack och lov...


Har förövrigt roat mig med att läsa rasstandard för rasen Engelsk Springer Spaniel.
Dommare på utställning måste ha det bästa yrket i världen.
Lyssna på dessa exempel;

"Nospartiet ska ha lagom längd i förhållande till skallen"
"Halsen ska vara lagom lång.."
"Kroppen ska vara stark, varken för kort eller lång"
"Armbågarna ska ligga tätt intill kroppen"
"Livliga svansrörelser"
"Varje avvikelse från standarden är fel"


Wongan Romanza At Barech, Årets utställningsSpringer 2007

Jag skulle vilja se den hund som inte har lagomt nosparti, se en hals som inte är lagomt lång, se en stark kropp som inte är för kort eller lång, se armbågar som ligger långt från kroppen och dessutom vill jag se den svans varvid symmetri och vinkel avgör att den är livlig.

Till en början står det att det ska vara en glad hund, jajemän! Och det förklarar svansrörelser, men när det är en standard för rasen som talar om hur den ser ut, ja det borde helt krasst innebära att fastän byrackan ligger död viftar svansen ialla fall!

HERREGUD!

Avsikterna med en rasstandard är givetvis ett grundläggande underlag för hur våra renrasiga hundar bör se ut, men jag kan ju inte påstå att man blir klokare på något sätt när rasstandarden skrivs med historiens luddigaste meningar!
Indirekt borde jag i och med detta då ändra mitt tidigare uttalande rörande dommaryket som måste vara det bästa i världen.
Med tanke på den standard vi har på våra raser är det ANTINGEN Jävligt glassigt och lätt eller ett rent helvete...
Personligen, i don´t give a damn, så länge folk gör ett bra jobb och produkter i framtida avelsarbete mår bra!
.. Och för att nämna ett praktpucko så kan jag ju glatt vinka och berätta här sitter jag!
Hur klokt, på en skala, är det att göra sig varmt te för att man ska bli trött nån jäkla gång och sedan trycka ner ett halvt paket socker i koppen?!?!?!?!?!
VA VA VA!?!?!
Ja, jag måste vara något dumknullad som inte reflekterade över detta när jag stod där med mig skopa och skyfflade i teet...
Tur iofs att man inte har större problem än ett sockersött te ;-)
Hasta la vista, readers!

2 kommentarer:

// Madicken \\ sa...

Ja du Evve-Pevve! Kändes som att jag (med risk för att verka egoistisk) passade in i rasstandarden på vänner iaf... Kaffe??

Jessi sa...

STUMPAN! jag både grinade en skvätt, skrattade och bara ja...du vet...behöver jag säga det "beatch"??!!! ;-) ;-)

Miss you!