CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

onsdag 15 oktober 2008

EVVE = FOSSIL?!

ALLAH DAMMIT!
Nu är det inte en lek längre, jag är fan gammal på riktigt!
23 år på nacken, nu får man göra allt inom ramarna.
Jag började med en känslobana som liknar något i stil med en hanhund som har elhalsband på sig bland 100 löptikar och han får inte röra någon.
Ren frustration alltså!

Det är så man skäms när man tillåter den där moderna grejen "känslor" titta fram.
Usch, kan inte påstå att jag känner mig speciellt pampig och läcker när man har nog att göra med att fundera?!
Jävla brudfasoner!
Tänk att få återfödas som karl i samma sits.
I och för sig kan jag tänka mig vad de första minutrarna skulle spenderas till för var och en som omvandlas, men efter det.
Hur använder dom skallen?
Problemhantering? Och allt. Jag skulle mer än gärna ge min högra arm eller dyl för att få testa.
Men... I och för sig, så undrar jag just om den biten är allt för intressant att pröva vid närmare eftertanke.
Av min erfarenhet att dömma så händer det inte alltid så mycket där inne... Haha.
Och min tid är för dyrbar för att leka glassig grabb under heta dagar.

... På tal om glassiga grabbar så träffade jag ett rötägg idag.
En människa där det räcker att bara vara i närheten av denne så känner man hur energin sugs ut kroppen och öronen automatiskt slår lock.
Lite utav en gammal ovana efter 3 gapande systrar med mens och femtioelva olika åsikter om allt, inget och lite till.
Ja jävlar, män män, tacka vet jag hundar.
Där är lite fingertoppskänsla oftast det lättaste.
Vilken oändlig skillnad.

Och på tal om oändlig börjar jag fundera på hur många mil väg det finns i detta land. Vidare i denna tankebana fastnar jag då på däck.
(Känner att sammanhanget är ungefär lika klart som korvspad, under en omgång Parlamentet på tv)
I däck finns alla möjliga och omöjliga ämnen som är mer eller mindre cancerframkallande.
När däcken är utslitna så kan man bl.a välja att mala ner dessa och blanda i asfalt för att få en mer elastisk vägbana.
Maler gör man bara för att det är lite svårt att spränga upp strukturen efter att alla ämnen smält ihop, reagerat och blivit däck, det är just nu näst intill omöjligt.
Hur som helst, vägen nöts och giftiga partiklar sprids överallt.
Likväl som att däck nöts och partiklarna sprids överallt.

Bland annat kan man använda nermalt gummi i konstgräs där grannens ungar är och sparkar boll. Det är inte så kul för mig att se ungar dansa på en bädd av cancerframkallande och giftiga ämnen samtidigt som glädjen över att sparka den där bollen i mål är oändlig.
Oj oj, världen fortsätter skrämma mig till vansinne snart... Misstänker jag.

Fan, man kanske borde ta och slappna av lite, låta experterna sköta sitt... Acceptera den där sorten "karlar" för vad de är samt tillåta de där pantade-energikrävande-människomonstren vandra runt bland oss övriga.
Eller?

Nej, det är klart vi inte kan!
Nått måste jag unna mig att vara delaktig i!
Varför inte föraktet till cancer eller avsmaken för den där slusken på bussen som med ett stort, oborstat-tänder-leende rättar till den och som pricken över i;et stoppar en godis i munnen med samma hand...!

Underliga värld!

2 kommentarer:

// Madicken \\ sa...

Okej min vän på andra sidan skogen... Om du är en fossil... vad är då jag? *funderar på om jag egentligen tycker om dig...*

Evve sa...

Är det inte fränt att lägga kommentar till en sötnos som påpekade en åsikt för tre år sedan? Hur som helst: Mitt svar är: Älskar dig också underbara knasboll! :-)