CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

söndag 17 maj 2009

BDB...

Så nu har man halkat ner i träsket! Bilddagboksträsket...
Har lite bilder som borde laddats in, men har inte hittat kamerasladden...
Fy på mig..
Förrutom mitt lilla bdb-dilemma och ingen kamerasladd what so ever så har dagen, tjaahh, rullat på kan man väl säga.
Vaknade äckligt positiv och glad vilket snabbt togs ur mig.
Jag var i kontakt med någon som, vad jag fattade, var lika bekymrad som mig.
Det är så jäkla skönt ibland att känna att man inte behöver ta åt sig av allt som händer runt ikring (Ett eget val...). Men samtidigt, ligger förståelse en nära, ja så har man lika fullt ett problem.
Jag vet inte ifall det är en oerhört naiv ursäkt eller helhjärtad förståelse som ligger bakom ett:
"- Ja, men jag förstår precis."
För mig är det knuten i själva problemet jag sätter mig in och har vid öppna ögon inför, men huruvida den andra parten ställer sig inför "problemet" är en helt annan sak.
Hur som haver, jag räknar med att detta är ett mänskligt fenomen som hjälper till att bygga inte bara oss själva, utan även tilliten och styrkan i kommande scenarion människor emellan.
Många gånger är det enbart styrka och lite tjurskallighet som behövs för att göra krokiga linjer räta, men andra gånger även mer.
Och beroende på vad det gäller är det viktigt att markera dessa, men det har inte riktigt med mitt ovanstående uttalande att göra.

Från det ena till det andra, jag har blivit brädad i Chicago ikväll BIG TIME, tyvärr.
Jag är inte bara en dålig vinnare (Vann första omgången) Utan tyvärr också en oerhört dålig förlorare...
Tjoar, kaxar och är drottningen i världen när något går till min fördel i (åtminstonde..) kortspel!
Tänk om detta drabbar vovvarna?!!
Hur fasen skulle det egentligen se ut?!
Winni slänger sig på gräset och berättar för alla vilken praktbitch hon är som levererar en pippi prickfritt på vattenprov, förslagsvis..?!
Givetvis kommer hon göra det om matte får som hon vill ;-)
Men just tanken på att hon skulle vara lika dålig vinnare som matte... Jag hurvas!
... Och just idag har hon rastat tre karlar som behövde lite sol, givetvis med hjälp av sin främste kumpan Filippa.
Dom har vart lite här och var i stan och nu på kvällen var dom så däckade att det till och med fanns tid till att smita iväg till en mindre grilltillställning här i kvarteret :-)

Det var oändligt mysigt och ett fantastiskt folk var samlat, men förrutom det var stämningen på topp!
Alla var glada och skrattade.... Och för mig är det inte så väldans vanligt.
Jag gillar mindre tillställningar när man kan käfta, skratta, skämta och må bra utan att bli dömd på något värre vis.... Men detta är petitesser som förstorats efter att man flyttat ner och börjat umgås med folk från södra sverige.
Hur som helst, den stunden var underbar!
Och till alla er som läser detta och var med på den lilla kvällen den stunden man närvarade vill jag säga att jag hade det fruktansvärt trevligt! Helt underbart!!!!!

... Och till den där Mintkväkan som man fick med sig hem... ;-) Jag hade verkligen hoppats att Sverige skulle tatt sig längre!
Och P är omöjlig att vara till lags efter dina naglar, kvinnoskrälle! ;-)
(Nästan så det känns riktigt rätt att vara otrogen MED grannen för kaffet!!! ;-P )

Natti natt.... //E

0 kommentarer: