CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

torsdag 15 januari 2009

... 24 Januari...

Tydligen ska jag bli överkörd och våldtagen på små medar.
Skridsko-disko? Kvinna, ska du ha ihjäl mig?
Vi måste ha vin och cider då, samt kamera.
Perfekta ingredienser för en underbar kväll... ;-)

Och jag känner så här för att åka skrillor...

HII-HYAA! KÄMPA KVINNA FÖR ATT HÅLLA DIG PÅ FÖTTER! (Stackars jag...)
Har visserligen viss talang, för att ärligt skryta (Citerar bara lärare från gymnasiet.)
Men det ursäktar inte min Mintkväka att utmana mig på blad i ett par timmar på fruset vatten!
:-P

Har för övrigt haft en riktig vovve-dag då jag blev utlåst imorse efter åtta och var tvungen roa mig till 17.
Ett löfte är att dom fick både godis och FRAMFÖRALLT vatten! Hundar uttorkas tydligen relativt lätt fick jag höra för dryga året sen.
Skulle gärna anklaga mina kära syskon för att vara kleptomaner, men det kan jag inte heller då felet i nyckelbrist låg hos moi.
Indirekt; Jag var inte uppmärksam nog att be att få nyckeln tillbaka efter att placerat den i dörrens lås då Evve var tvungen skrapa bilen och sedan agera chaffis.

Så var gjorde jag och vovvarna när vi var utlåsta?
Först ägnade vi ca 45 min till rent bus alla tre!
Efter det väntade ungefär 10 minuters apport-övningar för vovvarna, separat givetvis.
Och som grädden på moset ytterligare 15 minuters bus. (Resten hos mormor.)
För att vara hundskadad vill jag säga att gammeltikens sök blev väldigt avancerat då jag använde mig av ett tätt buskage.
Hon imponerade med marginal då hon felfritt plöjde igenom och hämtade dummien i bra tid utan hjälp! (Läs in att hon förutom pigg även är jäkligt feg, eller har blitt åtminstonde.)
Och under sista minutrarna dessutom, med skott-störning, näst intill lekte oberört.
Det är bra med tanke på att hon tränats relativt flitigt med skott och jagande för ett par dagar sedan och även blitt introducerad för skytte och att det är jävligt bra när skott avgår för då händer nått snart!
Skotten avgick långt ifrån oss och det var bra!
Lilltiken kämpade på, har maniska sök och en sjujävla fart som liknar nått i stil med michael schumaschers bil i formel1! (Kan inte stava den karlns efternamn?!)
Hur som helst är jag fruktansvärt nöjd över båda tikars prestationer idag och efter detta är det sovit som gällt.
Deras arbete är helt enkelt signifikativt med en arbetsnarkoman!

Och Enköping; Snart kommer jag hem! Längtar efter precis allt som gör den staden till vad den är för mig!

Natt natt!

0 kommentarer: