CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

lördag 10 januari 2009

BACK ON TRACK!!!!

Äntligen! Min blogg är återupplivad!
(Oj hoppsan, vilket fruktansvärt spännande liv den där Evve har som lever för en simpel inloggning!)

Efter kilovis med julmat, litrar av öl, timmar av hundpromenader, mer julmat och lite raketer har jag klarat den här julen och detta nyår gallant!
Inte ens ett kilo extra har man lagt på sig! ....Hur nu det gått till...

Bjuder på lite härliga julbilder från förra årets jul!
Min fantastiska släkt;



















Riktigt härliga människor verkar det vara va??? :-)
Men alla har vi våra sidor och inget undantag för denna släkt...



Jag tror däremot att något hänt tomten under det forna året?
Den för övrigt EJ barnvänliga tomte som kom till oss julen -08 berättade för sällskapet hur hårt livet kan vara.
Det vill säga - åka baki löprenar runt hela jorden och då som skruvad tomte, färdas till alla hem med stålribba i 30 grader minus.
Det är ingen dans på rosor intygade han. Men nog om stålribbor och minusgrader.

Bilen har hunnit rasa ihop under vistelsen i Skellefteå också.
Riktigt tråkigt, växellådan gav upp.
Jag har tidigare alltid gnällt mycket på min karma och olämpliga tillfällen överlag men växellådan tar hittills priset.
Mitt mellan skellefteå och Jokkmokk slänger den in handduken (AV ALLA STÄLLEN!).
Kunde visserligen hålla mig till växel 1 och 5, med en rejäl portion tur även 3 i korta stunder.
Aldrig har jag tidigare upplevt en sådan våldtäcktstur i bil, under stadskörning.
SAAB = Folksjukdom.
Konstaterat av invånare i den lilla byn Jörn, 6 mil från Skellefteå mot Arvidsjaur till.

Förutom en rasad låda har jag också hunnit med...;
- Ett brännmärke
- En redig bakfylla (Av karraktären "Aldrig igen..." Som de flesta brukar känna till.)
- En trerätters middag
- En anmäld händelse
- En lös, galen liten löpsk Chihuahua (.. Också tycker folk att "förskingringskassan" kan vara elände)
- Lite spöken och spådom
- En migrän
- Ett kärleksspel
.. Samt ett fantastiskt nyår.

Har även fått flitiga rapporter om mitt stackars hem där mina katter håller till.
Är ärligt talat glad att man inte vart närvarande under jul och nyår.
Där har det uppenbarligen hållits låda så det står härliga till.
Mina husvakter har kämpat och donat fantastiskt bra med odjuren och lägenheten.

Puuhhh....
Och nu ska man i duschen.
Har öl på kylning, hundarna i "sleeping mode" och humöret på topp!
Det är så härligt att leva.

:-*

0 kommentarer: