CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

lördag 17 januari 2009

Moment 22


Vad denna bild illustrerar är nog männens värsta farhåg när det kommer till att bildligt beskriva moment 22.
För tjejer är samma uppgift extremt mycket svårare.
Vi är generellt sett mer detajlerade och emotionella, vilket vi gärna vill ha i den bild som mest ärligt representerar samma poäng. :-)
Mitt moment 22 består av en enda vakuumförpackad atmosfär som innehåller två dörrar.
Ovanför den ena dörren står det; Vakna upp kvinna! Gör nått bra av dig, kämpa som en gris och våga röra om och satsa på dig själv!
Ovanför den andra står det; Vändplan, stanna här ett slag, fundera på om du duger till nått och bestäm dig sen. Fotnot; välj antingen nästa dörr eller självdö.
Vad man än bestämmer sig för vet man att tiden för att handla i vakuum inte är lång.
Antar att vad som gäller är "skynda hynda" kombinerat med något min mor ofta säger; "När mage och hjärta går hand i hand, då är det dax för handling."

... Över till något annat...
Vad Evve däremot roat sig med är diverse besök i alla tänkbara hörn av Skellefteå city under dagen.
Något som ligger sanningen nära är att det gått en hel del kaffe idag.
Hundarna har roat sig så gått det går, en och annan (tom) flaska rapsolja har satt livet till, ett par morötter och några popkorn lika så samt att tuffaste kissen i stan har dängt äldsta tiken på nosen.
Kissen är en riktig snygging med pondus.
Hur jag däremot förklarar att gammtiken går igång på en smäll, ja... Det förtäljer nog inte historien.
Vilken tur för mig att han är en gentleman och inte använder klorna vid smällar.
Man kan kalla honom för Mr V, V som i Viktory.
Till vardags lyder dock denna pälsbeklädda lilla basketboll med 4 ben till; "Vicke."
Lugnet själv vill jag lova.
Förutom detta har jag lagt min tid till städning, telefonsnack, rastning av hundar, raseriutbrott på Sveriges mörka arbetsmarknad samt att läsa en och annan blogg.
Kan inte påstå att bloggläsandet är något man stoltserar med, men det finns framförallt en blogg som ligger mig riktigt, riktigt varmt om hjärtat.
Det är en sån där bomb som innehåller allt ifrån totalkapning av diverse svenska kändisar till vanliga vardagsbestyr.
Den bredden är härlig och speciellt när det inte är mer om det ena och mindre om det andra.
Utan balans.
Nyckelordet genom livet; Balans.
Näst intill magiskt vill jag påstå.

... Och på tal om magi! Efter att överlevt en vecka med grader långt under 20 minus och öl med värre smak än..... Vitlöksmarinerad svamp(!!!!!) så har man tame tusan klarat sig riktig bra!
Trivs förövrigt i Skellhell men saknar mitt enköping oerhört.
Trots detta har ändå den röda tråden, balans, hjälpt till att väga upp de eländiga bråkstakarna trivsel och balans.
Åh, vilket jävla tjat det blev nu.
Några avslutande kloka ord åtminstonde;

"... Vad alla mest av allt behöver, är någon som får oss att göra vad vi kan."

Tänk på det och känn dig värdefull.
Alla kan vi göra någonting för någon.
Försöker själv praktisera ovanstående i hopp om att det någon dag ska hända mig.
Känner mig värdefull något så oerhört i den krets jag har och jag vet att jag har blivit "lurad" till att försöka allt jag kan.
... Och det mest skrämmande är... Att ibland är det mest kraftfulla medlet att börja med att lura ens egen hjärna...
Så har många flickor löst sina problem med utseende, självförtroende mm.
Det bästa och mest betryggande är... Att det fungerar. Bara man vågar tro.
Våran tro är grunden i allt.
Speciellt när vi har den där någon, som står brevid oss i vått och torrt, den som får oss till att våga lita på den egna tron.
Det är vad riktiga vänner är till för.

Sleep well Sweden

0 kommentarer: