CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

torsdag 23 april 2009

En sån dag!

Det är inget speciellt med denna dag egentligen.
Ville bara ha en överambitiös titel på den.
Jag har inte gjort något märkvärdigt.
Inte tänkt på något annorlunda mot för andra dagar.
Inte städat, inte sprungit, inte gormat...

MEN!
Jag vet, eftersom det var en uppkörning idag, att en av mina vänner klarat detta!
Fortfarande inte ett enda grattis till dig, men jäklar när du fixat skrivningen! ;-)

... Och jag funderar på att ge min sköldis mat.
Han psykar mig ordentligt här jag sitter genom att köra ett grand turismo-race i hans 100L akvarium.
Jag kan garantera att ifall han fått sig ett hamsterhjul bland stenarna skulle fästanordningen mellan själva hjulet och stången hjulet sitter i, vara så nött till den milda grad att den inte ens skulle duga som byggvirke åt en myra!
Jäkla sköldpadda.
Det stod aldrig i köpesavtalet att det var en turtleturbo, 2,3as räser millenium med extra klös!
Och förrutom den där miljöskadade sköldferrarin på fyra ben och simhud så har katterna levt rövare här på eftermiddagen.
Vad kan man mer begära som djurägare än lugn och harmoni någon enstaka minut under dygnets till synes femtioelva timmar???
Har tre katter.
Katt ett; Surkärringen, kallas SK
Katt två: Fläskis
Katt tre: Kork
(Märk väl att detta är smeknamn i vad jag strax ska förklara.)
Scenatiot lyder: (Koppla på fantasin och bilda en sammanhängande kortfilm för ditt inre öga!)
SK sitter i kökets gröna fina klätterträd då Fläskis kommer och vill säga hej.
SK morrar och fräser, utan någon som helst förvåning från fläskis sida (Bitchen låter jämt så... KVINNOR!!!) Fläskis bereder sig på en smäll från SK eftersom hon inte drar sig från att misshandla familjen.
Fläskis tänker få lite fart och fläkt så istället för att hålla sig ett trappsteg ner gör han ett utfall och studsar upp där SK sitter vilket resulterar i ett sjujäkla liv!
SK tvärförbannad och spöar på honom så in åt bombens att säkerligen 6 av 9 liv rök på plats.
Jag har för övrigt aldrig tidigare sett en katt slåss och fräsa under ett hopp från katträdet.
Väl på väg mot golvet från högsta toppen på det 1,50 cm höga katträdet står Kork och väntar ihärdigt på att få fortsätta jävlas.
Detta upptäcker SK i hoppet och slutar därav inte fräsa utan ökar decibellantalet väsentligt när hon inser att detta inte var lösningen på problemet med en skitjobbig Fläskis i hälarna.
Kork intar busställning allt eftersom golvet närmar sig SK, eller tvärt om kanske.
När sedan kattfan landar på golvet studsar hon förmodligen snudd på lika högt upp igen för att komma över Kork och kunna fly.
Detta förutser Kork som vänder på klacken och flyger efter SK.
Något man senare också lätt listat ut då mattan satt hopriven i ett hörn och skakade...
Sedan fortsatte detta scenario om och om igen och katterna avlöste varandra i jakten på SK.

Kul med katt va?!?!?!
Jag är numera officiellt flintis då matte slet sitt hår i ängslan över att ett mirakel inte verkade vilja inträffa.
Och den bittra sanningen i denna berättelse ur mitt lilla verkliga liv är att detta händer så fort någon av Kork eller Fläskis är på bushumör.
Det handlar alltså inte om att katterna försöker ha ihjäl varann (Mer än bara lite ibland ;-) då dom fungerar felfritt tillsammans på alla andra punkter.
Men alla människor som prövat på livet som kattägare är säkerligen insatt i dessa ovanstående beteenden.
Vill katter busa, då är det så. Vill dom sova, jo männ visst, då är det inte mycket att göra åt saken.
Hundar har hussar och mattar, katter har personal.
Så sant som det är sagt vill jag påstå!

Nä, Jaga lite katter sedan ta sig ett bloss...

Kurr kurr!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Alla dagar är speciella... ingen dag e den ande lik!

Ta vara på dagen och förgyll den med allt du kan förgylla den med!
Vi lever bara en gång!
Njut medans du kan!


/ "Fylle"...