CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

måndag 6 april 2009

Måndagshyss

Förrutom att jag dragit på mig en förkylning som kommer se till att jag blir immun mot allt som heter snor och onda halsar fram till sommaren 2012, ja då har jag gått busrunda här hemma i huset.
På min busrunda hittade jag min älskade "Thomson".
Busrundan är egentligen husets enda legala sätt att få passera andras rum när ingen är hemma.
En liten "grå-zons-bräckare".
(Jag rekommenderar att inte använda en busrunda som ursäkt för att snoka! Den är helig och måste respekteras ;-)
"Thomson" presenterar jag här brevid, det är en av mina bästisar sedan jag gck småskolan, större skolan och Riktigt stora skolan, även kallat gymnasiet.
Jag blev väldigt uppmuntrad till att spela när jag var yngre, något jag är väldigt tacksam över nu!
Det har många gånger vart mitt sätt att hantera sorg, ilska eller andra inte så positiva men starka känslor.
Men nog om Thomson!

Vidare på min busrunda kan jag säga att jag löst en av livets stora frågor... Haha.
Man har väl mer eller mindre alltid resonerat som så att den dagen man ser en glad joggare... Ja då kan i alla fall jag tänka mig börja motionera.
Problemet är ju att kilona förökar sig på besvärliga ställen.
Byxlinningar, lårparti, för att inte tala om alla hemska kasslertrådar man ser när man bär string och mot förmodan tittar sig i spegel!!!!
På grund av detta eländiga och gräsliga fenomen måste man ju då börja ta tag i saker.
Inse fakta! TRÄNA ÄR IKKET KUL!
Hemma i Enköping står ett sånt där tränings-spektakel man ska trampa på och handtag har den också.
Morsan min har en likadan.
Hon har verkligen kommit på hur man på bästa sätt ska använda dom.
Svaret på livets fråga om träningsmaskiner är alltså;

Du ska inte slita ut knän, axlar och svindyra gympaskor för att man ska ha grepp och stanna kvar på helvetesmaskinen medans man trampar tills det smakar blod i munnen!
Man kan använda den alternativt!
(Alternativt; På alla andra tänkbara sätt som INTE står i manualen!) Detta är väl ändå ett djupt berörande exempel på hur ett halvkromat elände på bästa sätt nyttjas?
Jag finner min familj oerhört begåvad på det intelligenta planet!
Inte ens jag skulle vara i närheten av att kläcka en sådan oerhört brillijant idé som bilden ovan demonstrerar?!
Ännu en sak jag älskar med min familj...
Uppfinningsrikedomen... Alla sätt är trots allt bra utom de dåliga...! ;-)

2 kommentarer:

Mintkväkan sa...

Ja men min lilla pitepalt!! Känns som att damen har kommit in i det här med att blogga... =) *lycklig* Eller är hon bara snäll och rapporterar så att JAG vet vad du pysslar med? Men jag va ju inte med i "sakna bloggen"... =/

Anonym sa...

"Babe" I like your stile.... Fan va härliga inlägg du haft sista tiden... enda som saknas är ett kort på den där rosamänniskan som ligger o asgarvar....*HAHAHAHAHAHA*

/ "Så lycklig"... ;)