CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

torsdag 30 april 2009

Vilken kväll!

Gott att äta, snälla hundar och gott att dricka.
Med den karma jag blivit dragandes med kan man därför fundera vad i hela fridens namn det är som inte stämmer.
Jo, till saken hör ju nämligen att jag har katter också.
Katter som inte är små söta ljus 100% av deras vakna timmar.
Straffet för alla mina synder, dvs "Knut", är det lilla monster som inte kunnat hålla sig i skinnet ikväll.
Längst upp på bokhyllan vid datorn låg mina tavlor med ett diplom till en certifierad massageterapeut inramad i en fin tavla.
Den har inte kommit upp för att jag är född lat. Sjujäkla lat.
Detta såg Knut till att ta ifrån mig.
Han har på något vänster, mest troligt trollat, lyckats ta sig längst upp på den där bokhyllan och som pricken över i:et lyckats riva ner hela skiten.
Kort sagt kan jag bekänna att senaste halvtimmen har jag slitit mitt hår och inte alls vart speciellt glad på kattkräket.
Kan bara hoppas att tre liv av nio rök när han fattade hur snuskigt otäckt och livsfarligt det lät när tavlorna slant i backen.
Pälsen låg kvar på bokhyllan när kattfan var halvvägs till sundsvall...

Förrutom tavel incidenten och min dammsugare som är under all kritik har kvällen vart riktigt, riktigt mysig.
Lagom av allt och lugnet har kryddat stämningen.
Kan säga att detta är nog en av de bättre valborgsmässoaftnar jag haft, med handen på hjärtat!

Natti Natt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Höj Slyna;)Vart de skrot av tavlorna?Tänkte på dig idag,när jag såg några annorlunda tavlor på marknaden..Ska fan bli tavel köpare imorn:P..Synd att de inte var julafton,då kanske tomten hade kommit med ett paket åt Eve;)Tills dess får du hålla tillgodo av negerbollar,eller rättare sagt aromen efter dom haha...natti:)

Evve sa...

Aromen duger! :-) Jo du, de tavlorna är nu begravda i historia. Ett rejält skärsår senare kan jag säga att jag redan förträngt dom! Förresten, de du hittade på marknaden... Riktigt fina! Inget fel på smaken! //Evve