CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

lördag 4 april 2009

Nattuggla!

Kan inte sova, kan inte tänka, kan inte ligga stilla...
Just det ja, har just kommit från krogen med mitt "älskade" ex.
Trodde ett tag att jag skulle slita håret från skallen på honom, men jag antar att det är helt normalt.
Förutom det... Så hade jag nog en räddande ängel i närheten som tog uppmärksamheten från att sakta strypa honom, kasta ölen på honom eller låsa in honom på en toalett i form av Skellefteås egen "pumba".
Vår målvakt.
När jag slutligen fattade vem det var (Det är mänskligt med långa ledningar till och från) så kunde jag glädjas åt att någon i allas vårat hockeylag var ute och roade sig.
Efter den lilla stunden så trallade jag och vingelpelle, exet, till ett sandwichställe i centrala smeten för att trycka i oss en slibbig bit macka...
När jag efter många om och men försökt smälla i mig den där stärkelsebomben så hälsade jag på en gammal, mycket kär vän.
En sån där rackarns människa som gör en glad i tamefasen vått och torrt.
Likväl som en grabb jag masserade tidigare i kväll.
Riktigt trevlig prick vars sällskap man inte kan annat än stormtrivas i!
Han pratade om en av mina största intressen... Katter... Och höll på att bygga om hemma.
Det är bra konstigt hur ett näst intill tomt "hem", halvrivet invändigt, kan utstråla sådan charm.
Jag tycker det är något så otroligt magiskt över hus som ligger under renovering!
Tror att dom snuskigaste fantasier jag kan föreställa mig är utspelade i hus som håller på att renoveras :-O

Förrutom öl, snusk, hockeymålvakter och snusk så (ja, jag vet att det blev snusk två gånger nu! haha) Så har jag ägnat en del av kvällen åt att tänka på människor som tar mycket respektive lite energi.
Jag har mött glasklara exempel från båda världar ikväll.
Har nämligen en tjejkompis som gör en helt slut! Man orkar helhjärtat i kanske en kvart och på sin höjd en halvtimme.
Är så nu och har alltid vart (!) Likväl som jag stött på människor som ger en nå så gud förbannat mycket att man känner att hela världen ligger i ens händer!
Just den känslan, när man är överväldigad av energi som en ger och jag som egen person tar emot... Ja det är fantastiskt!
Man går som på turbo i charmerande förpackning ;-)

Nä fy fasen, kanske lägga sig för att sova så man orkar fira världens bästa mormor senare idag?!
Som jag säkert skrivit blir hon 30 år (Ok, plus 40 år) just i mitt nu och det ska firas så våra förfäder dansar i gravarna!
Hon är min energi i livet, styrkan i var hjärtslag och grunden i alla goda tankar jag bär.
Hon är min största inspirationskälla under livet utan tvekan och jag kommer respektera henne och göra allt för henne tills den dagen hennes eller mitt hjärta inte slår längre.
Så är det bara.
Vissa saker är så självklara att man inte ens behöver fundera...
Detta är en av mina.

Natti natti!

0 kommentarer: